Поради для великого й малого

                                   

            

*Поради для великого та малого


               Як запобігти роздратуванню?


                                          Вмійте відволікатися 
від турбот на певний час                                 
Якими б не були ваші неприємності, намагайтеся час від часу позбутися гнітючих думок, відволікайтеся від них будь-якими суттєвими турботами на роботі чи вдома. Постарайтеся діяти так,щоб у кожному випадку не передавати свій гнітючий настрій оточуючим. Які б не трапилися з вами неприємності, життя продовжується і ніхто не має права нав’язувати іншим свої гнітючі думки і нудьгуючий настрій. Якщо оточуючі доброзичливі у ставленні до вас, то вони знайдуть можливість проявити своє співчуття і надати вам допомогу.
Будьте розумними і тактовними. Дуже погане враження справляє та людина, яка будь-яку свою (навіть дрібну) неприємність перетворює у світову проблему.
                                                    
                   Іноді треба і поступитися
Вперто настоюючи на своєму, ми часто стаємо схожими на вередливих дітей. Бійтеся бути примхливими.
Прислухайтеся до думки опонента (супротивника), поважайте її і з достатнім рівнем самокритичності ставтеся до своєї. Розумні вчинки не лише корисні для справи, але і викликають повагу оточуючих.

                     Не можна бути   досконалим абсолютно у всьому
                        Декотрі люди живуть у вічному страху, бо вважають, що вони гірші за інших. Їх зусилля відповідати вищим вимогам, часто ведуть до хворобливих переживань. Не можна забувати, що здібності і можливості кожного з нас обмежені, тому намагайтеся перш за все відмінно виконувати свою основну роботу, а також те, до чого ви дійсно маєте покликання. Для задоволення достатньо мати успіх у одній чи двох галузях, а інше виконуйте сумлінно і не нижче оптимального рівня.

          Не ставте надмірних вимог
Той, хто багато чекає від оточуючих, постійно відчуває роздратування від того, що вони в більшості не відповідають його надмірним вимогам. Ви робите велику помилку, якщо, постійно критикуючи, намагаєтеся перевиховати,наприклад, своїх друзів, рідних,знайомих. Слід пам’ятати, що дорослу людину перевиховати дуже важко, а ви хочете перетворити оточуючих у зручних для себе людей! Перспективи успіху тут мінімальні та й такий стиль вашої поведінки викликає у оточуючих негативне ставлення. Тому сприймайте людей такими, якими вони є. Намагайтеся бачити в людині кращі якості, а в спілкуванні спирайтеся саме на них. Таким чином ви, навіть не ставлячи собі за мету, одного чудового дня зробите відкриття про те, що оточуючі «перевиховалися», вони цілком задовольняють вас.   
                                   
          Не впадайте у гнів
Привчайте себе до паузи перед можливим спалахом гніву. А під час цієї паузи намагайтеся осмислити ситуацію. В цьому випадку ви встигнете прийти до висновку, що гнів не принесе полегшення, а тільки спричинить нові неприємності.
Найкраще,якщо вам вдасться розрядитися не гнівними словами, а фізичною роботою чи вправами. Здорова фізична втома поглине ваш гнів.

Намагайтеся не залишатися на самоті із своїми неприємностями
Розповісти доброзичливій і розсудливій людині про те, що вас турбує, - означає зробити собі величезне полегшення. Поради вашого співрозмовника можуть навіть не мати великого практичного значення, але важливе його співчуття, участь, зацікавленість. Такою людиною може стати мати, батько, брат чи сестра, вчитель, психолог, близька чи зовсім незнайома людина, випадковий співрозмовник.
У свою чергу будьте готові самі виступити в ролі доброзичливого слухача чужої сповіді.

Рекомендації педагогам
для роботи з молодшими школярами
У молодшому шкільному віці в дітей бурхливо розвиваються загальні здібності. Важливою умовою їх розвитку є комплексний підхід, тобто вдосконалення кількох здібностей, наприклад, розвитку мовлення та інтелектуальних здібностей. Для цього необхідно:
1.    Створити умови для розвитку здібностей. Діяльність дитини організувати так, щоб вона була творчою, не рутинною, що саме по собі стимулює розвиток мислення.
2.    Спрямовувати діяльність  на активізацію пізнавальної потреби шляхом підтримки природної допитливості.
3.    Стимулювати розвиток потреби досягати успіхів. Викорінювати потребу у втечі від невдач, пояснюючи, що невдачі – це теж позитивний результат діяльності.
4.    В організації навчального процесу враховувати психологічні особливості пізнавального  та інтелектуального розвитку дітей молодшого шкільного віку:
-         Увага молодшого школяра стає довільною, але ще довго перемежовується з мимовільною. Слід стимулювати розвиток довільної уваги шляхом спеціальних ігрових вправ.
-         Необхідно вчити дитину міркувати вголос, словами передавати плин думок і називати результат. Такі вміння стимулюють засвоєння та активне використання мовлення. У цьому віці мовлення та мислення тісно пов'язані.
5.    Виявляти здібності учнів. Одними з визначальних ознак здібностей вважають:
Фізико-математичний вид здібностей:
-         Схильність до раціонального, логічного, лаконічного  мислення;
-         Нешаблонний підхід до розв’язання задач будь-якого змісту.
Слід пам’ятати, що в розвитку  зазначених здібностей раціональне переважає над емоційним, логічне над образним.
Біологічний вид здібностей:
-         Схильність до наочно-дійового мислення;
-         Зосередженість пізнавальної активності на реальних біологічних об’єктах, закономірностях відтворення багатств природи на продуктивно-трудових процесах.
Мовленнєво-літературний вид здібностей:
-         Переважання образного мислення над абстрактним;
-         Підвищене емоційне сприйняття;
-         Поглиблене й тонке відчуття мови, любов до поезії, слова;
-         Схильність до спілкування, розкутість, товариськість.
Історичний:
-         Багате образне мислення;
-         Чітко виражена схильність до глибокого аналізу матеріалу;
-         Розвинена яскрава уява, уміння багатопланово сприймати явища.
Музичний вид:
-         Багате образне мислення;
-         Підвищена емоційна чутливість;
-         Ранній вияв музичних здібностей;
-         Відкритість, схильність до театралізованих ігор.
Художній вид:
-         образне мислення, прагнення тонко й точно аналізувати;
-         багате емоційне життя, замилування формою, кольорами, відтінками, здатність бачити й відчувати в одному й тому самому явищі, картині, навіть геометричній фігурі, значно більше;
-         чутливість, вразливість;
Такі діти схильні до вивчення дисциплін гуманітарного циклу.
Спортивний вид:
-         здатність до критичного мислення;
-         схильність до самонавіювання, адже жодна активна діяльність не потребує такої самовіддачі та психічної енергії;
-         наявність потенційних можливостей для реалізації в таких сферах, як біологія, анатомія, психологія.

Немає коментарів:

Дописати коментар