Рекомендації для педагогів щодо ефективної навчальної взаємодії з дітьми
Не давайте дитині зневіритися у власних силах. Діти мають різні можливості. Не в кожної вистачає терпіння та наполегливості переходити від простого до складного.
Виховуйте у дитини впевненість у собі й довіру до педагога. Діти не повинні боятися помилятися, адже на помилках вчаться. Навчальний процес неможливо уявити без роботи над помилками.
Навчайте дітей мислити і працювати самостійно. Давайте їм змогу виявляти власну ініціативу.
Зважайте на те, що кожна дитина сприймає навчальний матеріал по-своєму.
Виховуйте дітей так, щоб вони відгукувалися не лише на ваші слова, а й на думки — це найліпший діалог між педагогом і дітьми.
Враховуйте, що увага дитини розвиває її пам’ять.
Зважайте на те, що думки дитини набагато продуктивніші за думки педагога.
Забезпечуйте практичне застосування знань дітьми. Адже навчитися будь-чого можна за допомогою вправ.
Повторюйте із дітьми час від часу вивчений матеріал: це ефективно й ергономічно.
Розвивайте творче ставлення дітей до навчання та роботи. Нові творчі ідеї — це продукт уяви дитини.
Створюйте проблемні ситуації під час проведення уроків задля розвитку мислення дітей.
Намагайтеся зацікавити, здивувати дитину: якщо її щось дивує, вона починає над цим замислюватися.
Докладайте зусиль для того, щоб зацікавити дитину, оскільки зацікавленість — це найсильніше мотивування до навчання.
Навчіть дітей занотовувати навчальний матеріал.
Звертайте увагу на ваш стиль викладу навчального матеріалу. Його запам’ятовування у дітей часто залежить саме від стилю викладу. Уміння педагога висловлюватися є показником його професійного рівня.
Використовуйте під час проведення уроків такі визначальні мотиви поведінки: отримання винагороди й уникнення покарання.
Намагайтеся стояти під час викладення навчального матеріалу, адже педагог, який стоїть перед класом, привертає до себе більше уваги аудиторії.
Проводьте на уроках дискусії та диспути, оскільки це посилює увагу дітей.
Старайтеся говорити із паузами, щоб діти встигали слідкувати за ходом ваших думок.
Оцінюйте зміст уроку — те, наскільки він був цікавим, — не з власного погляду, а з позиції дітей.
Приділяйте особливу увагу початку уроку, оскільки часто від нього залежить успішність проведення уроку вцілому.
Немає коментарів:
Дописати коментар