вівторок, 23 лютого 2016 р.

Навчальна взаємодія з дітьми

Рекомендації для педагогів щодо ефективної навчальної взаємодії з дітьми
 Не давайте дитині зневіритися у власних силах. Діти мають різні можливості. Не в кожної вистачає терпіння та наполегливості переходити від простого до складного.
 Виховуйте у дитини впевненість у собі й довіру до педагога. Діти не повинні боятися помилятися, адже на помилках вчаться. Навчальний процес неможливо уявити без роботи над помилками.
 Навчайте дітей мислити і працювати самостійно. Давайте їм змогу виявляти власну ініціативу.
 Зважайте на те, що кожна дитина сприймає навчальний матеріал по-своєму.
 Виховуйте дітей так, щоб вони відгукувалися не лише на ваші слова, а й на думки — це найліпший діалог між педагогом і дітьми.
 Враховуйте, що увага дитини розвиває її пам’ять.
 Зважайте на те, що думки дитини набагато продуктивніші за думки педагога.
 Забезпечуйте практичне застосування знань дітьми. Адже навчитися будь-чого можна за допомогою вправ.
 Повторюйте із дітьми час від часу вивчений матеріал: це ефективно й ергономічно.
 Розвивайте творче ставлення дітей до навчання та роботи. Нові творчі ідеї — це продукт уяви дитини.
 Створюйте проблемні ситуації під час проведення уроків задля розвитку мислення дітей.
 Намагайтеся зацікавити, здивувати дитину: якщо її щось дивує, вона починає над цим замислюватися.
 Докладайте зусиль для того, щоб зацікавити дитину, оскільки зацікавленість — це найсильніше мотивування до навчання.
 Навчіть дітей занотовувати навчальний матеріал.
 Звертайте увагу на ваш стиль викладу навчального матеріалу. Його запам’ятовування у дітей часто залежить саме від стилю викладу. Уміння педагога висловлюватися є показником його професійного рівня.
 Використовуйте під час проведення уроків такі визначальні мотиви поведінки: отримання винагороди й уникнення покарання.
 Намагайтеся стояти під час викладення навчального матеріалу, адже педагог, який стоїть перед класом, привертає до себе більше уваги аудиторії.
 Проводьте на уроках дискусії та диспути, оскільки це посилює увагу дітей.
 Старайтеся говорити із паузами, щоб діти встигали слідкувати за ходом ваших думок.
 Оцінюйте зміст уроку — те, наскільки він був цікавим, — не з власного погляду, а з позиції дітей.
 Приділяйте особливу увагу початку уроку, оскільки часто від нього залежить успішність проведення уроку вцілому.

Немає коментарів:

Дописати коментар